Kam na bicykli

Rákoš - chata Kopáska - jazero Izra

Táto cyklotrasa je vhodná aj na výlet s deťmi, nakoľko ide o ľahkú cyklotrať. Vedie z Rákoša ku jazeru Izra s odbočkou na chatu Kopáska. Cyklista môže využiť aj prírodné kúpanie na jazere, prípadne občerstvenie v bufete. Cyklotrasa meria necelých 30 kilometrov a priemerne ju cyklista zvládne za približne 3 hodiny. Taktiež je možné túto cyklotrasu absolvovať od Bohdanoviec alebo Slanca. Cyklotrasa začína v Rákoši a až po odbočku Slanec - Izra pôjdeme po dosť frekventovanej hlavnej ceste a do dosť prudkého stúpania. Na križovatke odbočíme doprava a tak opustíme hlavnú cestu. Po prechode cez plynovod a kratšom stúpaní sa cesta rozdeľuje. Tu sa následne vydáme doľava. Smerom doprava sa dá dostať ku chate Karoľka. Po pár sto metroch má cyklista nádherný výhľad na zrúcaninu Slanského hradu. Následne stúpame do mierneho kopca, kde nás obklopuje nádherná príroda so zaujímavými kamennými poľami. Po necelých 8 kilometroch sa dá oddýchnuť na lavičkách pri studničke. Následuje 3 kilometre prudšie stúpanie na kótu 607. Tu treba odbočiť doprava ku chate Kopáska. Vyskytne sa nám tu výhľad na Východoslovenskú nížinu. Popri chate prechádza aj náučný chodník Slanská Huta - Veľký Milič. Od chaty sa vrátime na kótu 607. Odtiaľto cyklotrasa pokračuje zjazdom na jazero Izra. Cestou sa môžeme ešte staviť pri pri prameni Sv.Františka - tu je možné si nabrať vodu. Na jazere Izra je možné sa okúpať a celkom dobre tam funguje aj bufet.